divendres, 3 d’abril del 2015

Característiques de l’escola coeducativa.


L’escola coeducativa parteix de l’existència de diferencies de gènere i culturals; la variable gènere és una variable important, incorporant la diversitat de gènere en tant que diversitat cultural. La escola coeducativa no és una institució neutral, si no que és una institució que contribueix a la diferenciació entre allò masculí i allò femení; és reproductora de les desigualtats entre nens i nenes i de les fronteres entre ambdós sexes, fugint dels estereotips. En contrast amb l’escola mixta l’escola coeducativa parteix de la premissa que dispensar els mateix tractament a tots els individus no assegura la igualtat educativa; es per això que aquest sistema cultural apel·la al professorat a impulsar canvis amb la finalitat d'introduir a la institució escolar determinats valors femenins que han quedat tradicionalment silenciats.

L’escola coeducativa treballa en una doble direcció:
  • Reduir les desigualtats entre els individus de cada sexe derivades dels diferents processos de socialització a partir del reconeixement de diferències.
  • Eliminar la jerarquia del masculí sobre el femení.
El model coeducatiu pretén adaptar mesures pedagògiques per a la millora de l’aprenentatge de cada grup i trencar amb una pauta rígida d'avaluació que tendeix a donar prioritat a unes habilitats concretes i a ignorar d’altres, projectant d’aquesta manera els estereotips de gènere.

Tots aquells i aquelles que aposten per una transició de l’escola mixta cap a l’escola coeducativa saben que el procés es complex i llarg; si bé una escola separada pot deixar de ser-ho i convertir-se en una escola mixta per llei a nivell formal, la transformació cultural a la que es veurà sotmesa l’escola mixta per esdevenir coeducativa és una transformació mes lenta i progressiva.


El projecte educatiu; marc teòric.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada