diumenge, 10 de maig del 2015

Innovació a l’avaluació





Activitat: Innovació a l’avaluació

  • Deixaries que copiïn als exàmens? Imagina que sí.
  • Com? Planteja una forma de deixar copiar als exàmens: com serien aquests i com faries les correccions dels mateixos?

Es plantejarien dos models d’ examens, però tots disposarien del mateix temps per realitzar-los. Els alumnes serien els que escullirien l’opció d’examen que millor els hi convingui.

Si els alumnes escullissin copiar, aquests podrien portar un resum dels apunts que ells mateixos han agafat a classe i també tindrien accés a internet. Amb la confecció dels apunts aconseguim que els alumnes facin un esforç de sìntesi que els ajudarà a retenir i entendre la informació. Aquest examen seria més obert i de mida apropiada per adaptar-se a les necessitats de cerca i resposta, cal indicar que els alumnes que facin aquest tipus d’examen i que no hagin estudiat tindràn una gran dificultat per controlar i fer servir el temps adequadament.

Per altra banda, el segon tipus d’examen serà sense apunts ni ajuda de cap tipus, de caràcter més tancat i concret. Tot i que establirem els mateixos criteris d’avaluació tan per un model d’examen com per l’altre, el nivell d’exigència serà diferent, és a dir, ens plantegem fer un examen amb un grau major pel model amb ajudes i un grau menor per a l’altra modalitat.

Com a alternativa al primer model, els alumnes podrien formar grups temporalment per compartir punts de vista i després tornar al seu lloc a completar les seves respostes. Aquesta modalitat seria més idònia en el cas que tota la classe fes l’examen copiant.

1 comentari: