dimarts, 1 de desembre del 2015

Diversos glops és la vida, un sol glop és la mort.



SENTADO SOBRE LOS MUERTOS

 Assegut sobre els morts
que han emmudit des de fa dos mesos,
beso sabates buides
i empunyo rabiosament
la mà del cor
i l'ànima que el manté.


Que la meva veu pugi a les muntanyes
i baixi a la terra i retroni,
això vol la meva gola
des d'ara i des de sempre.


Apropa't al meu clam,
poble de la meva llet,
arbre que amb les teves arrels
encerclat em tens,
que sóc aquí per a estimar-te
i aquí estic per a defensar-te
amb la sang i amb la boca,
fidel com dos fusells.


Que la meva veu pugi a les muntanyes
i baixi a la terra i retroni,
això vol la meva gola
des d'ara i des de sempre.


Si he sortit de la terra,
si he nascut d'un ventre
dissortat i amb pobresa,
no ha sigut sinó per a fer-me
rossinyol de les desgràcies,
ressò de la mala sort,
i cantar i repetir
a qui ha d'escoltar-me
quan a penes, quan a pobres,
quan a terra em refereixi.


Encara que et faltin les armes,
poble de cent mil poders,
que no defalleixin els teus ossos,
castiga a qui et malfereix,
mentre et quedin punys,
ungles, saliva, i et quedin
entranyes, cor, budells,
motius de lluita i dents.


Fort com el vent fort,
lleu com l'aire lleu,
assassina a qui assassina,
avorreix a qui avorreix
la pau del teu cor
i el ventre de les sàvies dones rebels.
Que no et fereixin per l'esquena,
viu cara a cara i mor
amb el pit davant les bales,
ample com les parets.


Parlament M.H.


Canto amb la veu de dol,
poble de mi, pels teus herois:
les teves ànsies com les meves,
les teves desventures que tenen
del mateix mineral el plor,
les penes del mateix metall,
i de la mateixa fusta
el pensament i el front,
el teu cor i la meva sang,
el dolor i les ferides.


Avantmur del no-res
em sembla aquesta vida.

Sóc aquí per a viure
mentre l'ànima em soni,
i aquí estic per a morir,
quan m'arribi l'hora,
en les fonts del poble
des d'ara i des de sempre.


Diversos glops és la vida,
un sol glop és la mort.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada