Activitat: Visita virtual
- Planteja una visita virtual a un museo o lloc web.
- Indica les activitats a realitzar.
- Com i amb quina part del temari ho lligaríeu.
- Quins avantatges i inconvenients tenen les visites virtuals?
Enllaç: http://www.endesaeduca.com/Endesa_educa/
Inicialment els alumnes entrarien a la secció que parla de les necessitats energètiques a les ciutats, per valorar la dependencia energètica que aquestes i els seus habitants tenen; on podrien respondre questions sobre domòtica, l’etiqueta energètica dels aparells, càlculs de facturació i, finalment sobre l’ús del coche elèctric a les ciutats.
Després els fariem un recorregut per la història de l’electricitat, fent diverses parades importants en moments clau com el descobriment de l’electricitat, la invenció de la bombeta o la instal·lació dels primers cables submarins per fer arribar el corrent elèctric a les illes.
Una primera activitat consistiria en que després de fer el recorregut, els alumnes cerquesin, individualment, en quin any van passar una sèrie de fets i els ordenessin cronologicament.
Un cop fet, fariem un recorregut als alumnes per la generació d’electricitat, visitant les centrals elèctriques, hidroelèctriques, solars i nuclears.
Com a activitat, hem pensat que una de les activitats que podrien fer els alumnes és posar nom a les diferents components que formen una central hidroelèctrica, i que posteriorment expliquin els seu funcionament.
A més, una altra activitat seria realitzar diagrames on els alumnes expliquessin el funcionament bàsic de les diferents formes d’obtenció de l’energia. A més, dins de cada tecnologia d’obtenció trobem diferents reactors, a la pàgina es desrcriuen les seves característiques, a partir d’aquesta informació els alumnes podrien fer una taula d’avantatges e inconvenients i valorar la seva viabilitat futura.
Per últim, com a activitat final, els alumnes explicarien, segons el seu criteri, quina de les centrals que han vist té menys impacte mediambiental.
Després els fariem un recorregut per la història de l’electricitat, fent diverses parades importants en moments clau com el descobriment de l’electricitat, la invenció de la bombeta o la instal·lació dels primers cables submarins per fer arribar el corrent elèctric a les illes.
Una primera activitat consistiria en que després de fer el recorregut, els alumnes cerquesin, individualment, en quin any van passar una sèrie de fets i els ordenessin cronologicament.
Un cop fet, fariem un recorregut als alumnes per la generació d’electricitat, visitant les centrals elèctriques, hidroelèctriques, solars i nuclears.
Com a activitat, hem pensat que una de les activitats que podrien fer els alumnes és posar nom a les diferents components que formen una central hidroelèctrica, i que posteriorment expliquin els seu funcionament.
A més, una altra activitat seria realitzar diagrames on els alumnes expliquessin el funcionament bàsic de les diferents formes d’obtenció de l’energia. A més, dins de cada tecnologia d’obtenció trobem diferents reactors, a la pàgina es desrcriuen les seves característiques, a partir d’aquesta informació els alumnes podrien fer una taula d’avantatges e inconvenients i valorar la seva viabilitat futura.
Per últim, com a activitat final, els alumnes explicarien, segons el seu criteri, quina de les centrals que han vist té menys impacte mediambiental.
- Ens permet visitar-lo sense haver-nos de desplaçar.
- Més econòmic.
- Major difusió.
- Ens permet que un alumne castigat pugui tenir feina a classe mentre els seus companys fan la visita real.
- La seva menor complexitat en la preparació i realització ens permet fer varies sortides virtuals durant el curs.
- Permet l’accés de col·leccions i peces que no estiguen exposades a les sales del museu de manera física.
- No té accés límitat al nombre de visitants.
- Permet accedir a foros o altres aplicacions informàtiques per intercanviar opinions entre els diferents usuaris.
Inconvenients dels museus virtuals:
- No et permet visualitzar el tamany real de les obres.
- No et permet el contacte directe amb els diferents elements exposats.
- No tothom té accés a les tecnologies necessèries per dur-les a terme en qualsevol moment i espai, ni tothom té els coneixements i habilitats per utilitzar-les.
- Requereix una connexió a internet estable i de certa qualitat.
- La falta de contacte amb d’altres i les possibilitats de compartir l’experiència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada