diumenge, 10 de maig del 2015

Visita Virtual





Activitat: Visita virtual

  • Planteja una visita virtual a un museo o lloc web. 
  • Indica les activitats a realitzar.
  • Com i amb quina part del temari ho lligaríeu.
  • Quins avantatges i inconvenients tenen les visites virtuals?


Lloc web escollit: Endesa Educa
Enllaç: http://www.endesaeduca.com/Endesa_educa/


Després de donar moltes voltes hem decidit que aquesta plana, del Grup Endesa, ens permet plantejar fer un recorregut virtual per les energies i plantejar una sèrie d’activitats relacionades, encavint la visita dintre del temari de 2n d’ ESO.



Inicialment els alumnes entrarien a la secció que parla de les necessitats energètiques a les ciutats, per valorar la dependencia energètica que aquestes i els seus habitants tenen; on podrien respondre questions sobre domòtica, l’etiqueta energètica dels aparells, càlculs de facturació i, finalment sobre l’ús del coche elèctric a les ciutats.

Després els fariem un recorregut per la història de l’electricitat, fent diverses parades importants en moments clau com el descobriment de l’electricitat, la invenció de la bombeta o la instal·lació dels primers cables submarins per fer arribar el corrent elèctric a les illes.

Una primera activitat consistiria en que després de fer el recorregut, els alumnes cerquesin, individualment, en quin any van passar una sèrie de fets i els ordenessin cronologicament.

Un cop fet, fariem un recorregut als alumnes per la generació d’electricitat, visitant les centrals elèctriques, hidroelèctriques, solars i nuclears.

Com a activitat, hem pensat que una de les activitats que podrien fer els alumnes és posar nom a les diferents components que formen una central hidroelèctrica, i que posteriorment expliquin els seu funcionament.

A més, una altra activitat seria realitzar diagrames on els alumnes expliquessin el funcionament bàsic de les diferents formes d’obtenció de l’energia. A més, dins de cada tecnologia d’obtenció trobem diferents reactors, a la pàgina es desrcriuen les seves característiques, a partir d’aquesta informació els alumnes podrien fer una taula d’avantatges e inconvenients i valorar la seva viabilitat futura.

Per últim, com a activitat final, els alumnes explicarien, segons el seu criteri, quina de les centrals que han vist té menys impacte mediambiental.


Avantatges dels museus virtuals:
  • Ens permet visitar-lo sense haver-nos de desplaçar.
  • Més econòmic.
  • Major difusió.
  • Ens permet que un alumne castigat pugui tenir feina a classe mentre els seus companys fan la visita real.
  • La seva menor complexitat en la preparació i realització ens permet fer varies sortides virtuals durant el curs.
  • Permet l’accés de col·leccions i peces que no estiguen exposades a les sales del museu de manera física.
  • No té accés límitat al nombre de visitants.
  • Permet accedir a foros o altres aplicacions informàtiques per intercanviar opinions entre els diferents usuaris.

Inconvenients dels museus virtuals:

  • No et permet visualitzar el tamany real de les obres. 
  • No et permet el contacte directe amb els diferents elements exposats.
  • No tothom té accés a les tecnologies necessèries per dur-les a terme en qualsevol moment i espai, ni tothom té els coneixements i habilitats per utilitzar-les.
  • Requereix una connexió a internet estable i de certa qualitat.
  • La falta de contacte amb d’altres i les possibilitats de compartir l’experiència.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada