divendres, 3 d’abril del 2015

El projecte educatiu; marc teòric.


A la Ley orgànica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, podem llegir:
  •  “Els alumnes han de desenvolupar les capacitats que els permetin valorar i respectar les diferències de sexe i la igualtat de drets i oportunitats entre ells. Rebutjar els estereotips que suposin discriminació entre homes i dones”.
Un projecte educatiu tindrà caràcter coeducatiu si considera els següents aspectes:
  1. Marc teòric en el que es sustenta està en la tradició de la teoria feminista. 
  2. Parteix de la idea de que l’entorn es sexista y de que els centres educatius ho reprodueixen. 
  3. S’exigeix que el currículum inclogui educació en valors.
  4. Ha de orientar-se cap a la consecució de la transformació de les relacions entre dones i homes, superant la jerarquització de gènere.
  5. Ha de potenciar la transgressió dels rols estereotipats per part de les dones i també dels homes, per d’aquesta manera es puguin donar encreuament de rols.
  6. La resolució dels conflictes ha de portar-se a terme mitjançant el diàleg y la negociació i no de forma violenta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada