Temporització (sessions de 55 minuts) AO = Aula Ordinària AT/I = Aula
Taller o Informàtica.
|
|||
Sessions i/o lloc
|
Desenvolupament
|
Temporització
|
Observacions
|
Sessió 1 (AO)
|
Explicació general de l’activitat
|
5 -10 minuts
|
-
|
Formació dels
grups. 9 grups de 3 persones cadascun amb com a mínim, i sempre que sigui
possible, una noia que farà de coordinadora.
|
10 -15 minuts
|
Els grups
s’agruparan en diferents zones de l’aula; aquesta pot estar inicialment
disposada amb les taules agrupades per encabir 9 grups.
|
|
Presentació i realització de l’activitat inicial.
|
30 -35 minuts
|
Els grups hauran d’haver fet com a
mínim fins al punt 3 del guió (al bloc, és un pdf)
|
|
Sessió 2 (casa)
|
Els alumnes en
grup hauran de finalitzar l’activitat inicial (des del punt 4 fins al 7)
|
60 - 90 minuts
|
La feina es farà
a casa per desprès explicar-la i exposar-la a classe.
|
Sessió 3 (AT/I)
|
Exposició dels resultats de cada grup
a la pissarra.
|
10 – 15 minuts
|
La coordinadora de cada grup escriurà
els resultats en una taula a la pissarra semblant a la taula del punt 5 del
guió de l’activitat inicial.
|
Distribució dels
rols al grup i recerca a internet de la informació necessària per a cada
component.
|
30 minuts
|
Cada grup davant
de l’ordinador començarà la recerca guiats per la coordinadora i començaran a
dissenyar l’estructura de la infografia amb els recursos aportats i els que el
grup pugui trobar.
|
|
Compartir arxius al núvol (Drive...),
per preparar i iniciar l’activitat que continuarà a casa.
|
10 minuts
|
Per a la realització de l’activitat
necessitaran compartir arxius virtualment (Drive...)
|
|
Sessió 4 (casa)
|
Realització del
guió del punt 7 de l’activitat inicial.
|
30 minuts
|
Entrega mitjançant
e-mail, moodle, o similars.
|
Recerca de la informació seleccionada i
responsabilitat de cada component
|
30 – 60 minuts.
|
A casa amb els documents compartits i
els recursos, començaran a confeccionar la infografia (contingut, disseny,
etc.)
|
|
Sessió 5 (AO)
|
Discussió
inicial dels resultats de l’activitat inicial.
|
20 - 25 minuts.
|
Explicació dels
possibles resultats, possibles biaixos de gènere.
|
Cada component del grup, guiats per
la coordinadora explicarà la recerca que ha fet.
|
30 – 35 minuts
|
Una vegada explicada es consensuarà
l’estructura i el disseny de la infografia (fotos, text, gràfics, etc.)
|
|
Sessió 6 (Casa)
|
Treballar amb
les infografies.
|
60 minuts
|
Algunes pàgines
web d’infografies gratuïtes permeten treballar amb Drive.
|
Sessió 7 (AT/I)
|
Finalitzar les infografies
|
55 minuts
|
Durant tota la sessió s’hauran de
terminar les infografies.
|
Sessió 8 (AO)
|
Exposició de les
infografies
|
55 minuts
|
Cada grup
exposarà les infografies com a part de l’activitat i per practicar per
l’eventual exposició davant dels pares i les mares.
|
Sessió 9 (Escola)
|
Exposició de les infografies.
|
Indeterminada
|
Activitat eventual on els alumnes
hauran d'exposar als pares i mares les infografies de la tecnòloga.
(activitat a reutilitzar en una jornada de portes obertes o en qualsevol altre
jornada on el pares, mares i tutors legals van a l’escola per veure els
treballs que fan els seus fills i filles.
|
Etiquetes
- Àmbit Pràcic
- AULA OBERTA
- Competències Bàsiques
- Dibuix Tècnic
- Escrits
- Espai Personal
- Experimenta
- Física
- Física 1è Batxillerat
- Geometria
- Google Docs
- Informàtica
- Innovació a la Tecnologia
- Jocs i Tecnologia
- Matemàtiques ESO
- Music
- News
- Open Arms
- Pel·lícules
- Pixel Art
- Programació
- Proves Diagnòstiques 3r ESO Matemàtiques
- Química
- Química 1e Batx
- Química i cuina
- Tecnologia 4t
- Tecnologia i Coeducació
- Tecnologia i Coeducació - Activitat
- Vídeos sobre Tecnologia
dilluns, 6 d’abril del 2015
Temporització
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada