dilluns, 6 d’abril del 2015

Resum de les competències treballades



Competència comunicativa lingüística i audiovisual.

Els alumnes treballaran la comunicació oral (conversar, escoltar i expressar-se), l’escrita i les relatives als llenguatges audiovisuals, fent servir el propi cos i les tecnologies de la comunicació (anomenada competència digital), amb gestió de la diversitat de llengües, amb l'ús adequat de diferents suports i tipus de text i amb adequació a les diferents funcions.


Tractament de la informació i competència digital.

Durant la realització de l’activitat els alumnes treballaran el tractament de la informació, una competència que incorpora diferents habilitats, que van des de l'accés a la informació fins a la seva transmissió, tot usant distints suports, incloent-hi la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació com element essencial per informar-se, aprendre i comunicar-se. 


Competència d'aprendre a aprendre.

Aquesta en la competència més tranversal de totes vuit, és per això que una activitat tant transversal, i en part oberta en el seu final, encaixa amb una competència que implica disposar d'habilitats per a conduir el propi aprenentatge i, per tant, ésser capaç de continuar aprenent de manera cada vegada més eficaç i autònoma d'acord amb els propis objectius i necessitats.

Aquesta competència té dues dimensions fonamentals; d'una banda, l'adquisició de la consciència de les pròpies capacitats (intel·lectuals, emocionals, físiques), del procés i les estratègies necessàries per a desenvolupar-les, així com del que es pot fer amb ajuda d'altres persones o recursos. D'una altra banda, disposar d'un sentiment de competència personal, que redunda en el desenvolupament de les actituds, la motivació, la confiança en un mateix i el gust d'aprendre.


Competència d'autonomia i iniciativa personal.

Aquesta competència es refereix, d'una banda, a l'adquisició de la consciència i aplicació d'un conjunt de valors i actituds personals interrelacionades, com la responsabilitat, la perseverança, el coneixement de si mateix i l'autoestima, la creativitat, l'autocrítica, el control emocional, la capacitat d'elegir, de calcular riscos i d'afrontar els problemes, així com la capacitat de demorar la necessitat de satisfacció immediata, d'aprendre de les errades i d'assumir riscos.

Com que en aquesta activitat es desenvolupen aspectes relacionats amb valors, actituds personals i el treball en equip on és imprescindible coneixes a un mateix i saber afrontar els problemes amb diàleg i paciència, es desenvoluparan de retruc competències relacionades amb l’autonomia i la iniciativa personal. 


Competència social i ciutadana

Al tractar-se d’una activitat amb un marcat caràcter social i amb esperit crític, encaixa completament i ajuda al desenvolupament d'una competència que fa possible comprendre la realitat social en què es viu, cooperar, conviure i exercir la ciutadania democràtica en una societat plural, així com comprometre's a contribuir en la seva millora. Sí bé aquesta competència manté vincles més estrets amb les matèries de ciències socials i d'educació per a la ciutadania, mobilitza recursos d'altres matèries del currículum.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada