dimecres, 8 d’abril del 2015

Activitat d’ampliació



Abans d’introduir l’activitat d’ampliació recalcaré el caràcter transversal que té aquesta activitat, permetent que es pugui fer conjuntament amb l’assignatura de matemàtiques i reforçada a tutoria.  Per dur a terme aquest treball conjunt caldrà que l’escola, a partir de la seva direcció, inclogui dintre del Projecte Educatiu de Centre (PEC) l’objectiu explícit d’esdevenir una escola coeducativa, aportant els recursos necessaris.


Dins de l’àrea de matemàtiques es poden treballar continguts relacionats amb la computació per ampliar els continguts que es treballen en aquesta activitat a l’assignatura de tecnologia.


Segons l’especialitat en que es va desenvolupar professionalment la tecnòloga que cada grup té assignada, durant una o dues sessions intermèdies, dins de la temporització marcada, es poden aprofundir els continguts informàtics, electrònics i tecnològics en general on va destacar la tecnòloga, per d’aquesta manera preparar amb més contingut i seguretat l’exposició oral de la infografia al públic general. Tot això amb la col·laboració de l’assignatura de matemàtiques i de tutoria. 


Tornant a la inclusió del caràcter d’escola coeducativa al centre definit per la direcció al PEC, si aquesta decideix dotar a l’escola de recursos per desenvolupar més i millors activitats, com a activitat d’ampliació es podria plantejar ampliar el format de la infografia i fer plafons amb contingut audiovisual realitzat pels alumnes –vídeos, animacions, etc.- amb eines com Alice, Movimaker, Avidemux, etc. i que aquests plafons poguessin romandre com a exposició semi-permanent a las dependències del centre. A l’ampliar el format, es podrien fer servir tauletes o pantalles dintre dels plafons per projectar o exhibir els continguts audiovisuals realitzats pels alumnes.  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada