Abans d’introduir
l’activitat d’ampliació recalcaré el caràcter transversal que té aquesta
activitat, permetent que es pugui fer conjuntament amb l’assignatura de
matemàtiques i reforçada a tutoria. Per
dur a terme aquest treball conjunt caldrà que l’escola, a partir de la seva
direcció, inclogui dintre del Projecte Educatiu de Centre (PEC) l’objectiu explícit
d’esdevenir una escola coeducativa, aportant els recursos necessaris.
Dins de l’àrea
de matemàtiques es poden treballar continguts relacionats amb la computació per
ampliar els continguts que es treballen en aquesta activitat a l’assignatura de
tecnologia.
Segons l’especialitat
en que es va desenvolupar professionalment la tecnòloga que cada grup té
assignada, durant una o dues sessions intermèdies, dins de la temporització
marcada, es poden aprofundir els continguts informàtics, electrònics i tecnològics
en general on va destacar la tecnòloga, per d’aquesta manera preparar amb més
contingut i seguretat l’exposició oral de la infografia al públic general. Tot això
amb la col·laboració de l’assignatura de matemàtiques i de tutoria.
Tornant a la inclusió
del caràcter d’escola coeducativa al centre definit per la direcció al PEC, si
aquesta decideix dotar a l’escola de recursos per desenvolupar més i millors
activitats, com a activitat d’ampliació es podria plantejar ampliar el format
de la infografia i fer plafons amb contingut audiovisual realitzat pels alumnes
–vídeos, animacions, etc.- amb eines com Alice, Movimaker, Avidemux, etc. i que
aquests plafons poguessin romandre com a exposició semi-permanent a las dependències del
centre. A l’ampliar el format, es podrien fer servir tauletes o pantalles
dintre dels plafons per projectar o exhibir els continguts audiovisuals
realitzats pels alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada