dimecres, 8 d’abril del 2015

Resum executiu/conclusions.



Esta foto tiene casi 50 años...si veis algo la televisión descubriréis que sólo han cambiado los colores.


Font: Flickr; Author:Classic Film
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/


He de confessar que la primera cosa que vaig pensar quan vaig veure a classe que havia de fer una activitat relacionant la tecnologia amb la coeducació, és que no tenia ni la més remota idea del que significava aquesta paraula. Una vegada vaig esbrinar el seu significat, vaig començar a fer recerca sobre el tema. 

A una biblioteca de la diputació vaig trobar un llibre escrit per Xavier Bonal, titulat: “Las actitudes del profesorado ante la coeducaciónon mostrava, amb dades, el sexisme que encara podem trobar a les aules i que un dels motius pels qual encara hi era present era l’absència de consciencia per part dels docents d’educar afavorint més unes característiques personals, més pròpies dels nois, deixant de banda d’altres amb menys valor en una societat capitalista i consumista. 

El llibre destaca la necessitat d’abordar el tema a partir d'unes fases inicials en les que es posi de manifest el sexisme i es visualitzin les desigualtats; l’autor considera important mostrar que encara vivim en una societat que potencia uns valors vers uns altres, i per tant, es la primera i potser, actualment, la fase més important, que els centres educatius han posar en pràctica. Algunes idees que vaig extreure d’aquesta lectura i d’altres les podeu llegir clicant aquí.

Es per això que vaig decidir fer una activitat tranversal que es pugi dur a terme a gairebé tots els cursos de la ESO amb modificacions puntuals i que permet el treball conjunt amb d’altres assignatures de la ESO, com per exemple matemàtiques; això es així degut al seu caràcter sensibilitzador que pretén mostrar una realitat. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada