diumenge, 19 d’abril del 2015

Crear.....un verb curt, una acció difícil.



Presentar el món, les idees i el coneixement agafant tots aquells recursos que tenim al nostre abast i transformar-los en una cosa nova, engrescadora i que generi interès a l’alumnat, es una tasca difícil però crucial. Fer l’aula creativa, diferent, innovadora i sempre canviant la fa més interessant a ulls dels nostres alumnes, però hem d’evitar caure el parany de desvirtuar la realitat mostrada a aquests ulls. El grup ha plasmat unes idees per treballar la creativitat i respondre les reflexions finals mostrades a l’última sessió. Són aquestes:

  • Què creieu que és important per ensenyar en la creativitat?
    • Per ensenyar en la creativitat és fonamental que primer de tot el professor sigui creatiu alhora de fer les seves classes. Ha de proposar doncs, activitats creatives, ha de conèixer la part creativa de cada un i deixar que els alumnes la desenvolupin. Cal crear espais per la creativitat, adaptant el que sigui necessari: l’aula, la metodologia, la temporització, etc.
  • Què caracteritza una escola innovadora? i una classe innovadora?
    •  Quan diem que una classe o una escola és innovadora, és perquè fa servir metodologies (noves o antigues) de forma original i creativa, fent servir la imaginació, desenvolupa idees noves, és a dir, realitzar activitats diferents de les quals ens troben normalment, a les que estem acostumats a veure o a fer, però amb un objectiu específic i amb la intenció de millorar i adaptar-se als nous temps.
  • Una classe innovadora i creativa genera alumnes creatius? o cal donar eines/models que la fomentin?
    •  No creiem que alumnes creatius es generin, però sí que podríem dir que els potencia. Les classes creatives fomenten que els alumnes desenvolupin la seva part creativa, però amb diferents graus, ja que cadascú és únic. És evident que donar eines/models que fomentin la creativitat, facilita adquirir-la o desenvolupar-la. Cal però, que les classes siguin diverses i obertes i que permetin la imaginació. Si les classes són molt tancades, només aconseguirem que l’alumnat faci les coses tal com venen pautades, en comptes d’aconseguir que desenvolupi un criteri propi i donar-li l’oportunitat de pensar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada