Author: Font: Flickr; LinK: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/ |
Creativitat i innovació, dos conceptes que és podem lligar però que no necessàriament els trobarem sempre relacionats. Ser creatiu implica ser tendent a crear alguna cosa, però aquesta pot ser nova o no; es aquí on es pot agafar el concepte innovació i lligar-lo a la creació; el resultat ja sigui totalment o parcial, serà una cosa nova. Per exemple, l’acte més creatiu que he fet mai ha estat precisament fer aquest bloc, durant aquests últims mesos l’he anat creant i l’he fet evolucionar, però no gosaria a dir que hi ha res innovador dins, ja que al cap i a la fi és un bloc com tant d’altres.
Per ser creatiu i innovador dins d’un context determinat, sent aquest essencial per la seva posada en pràctica, ja que ho condiciona absolutament, cal dosis d’originalitat i imaginació, cal posar-hi el cor, així com la capacitat de re-formular els coneixements i les idees sense por a perdre-les i quedar-te buit d’elles. Com a futur docent m’he de plantejar aquests conceptes i valorar críticament com s’han introduït fins ara a les escoles. Ken Robinson parla en una conferència de la capacitat, intencionada o no, de homogeneïtzar als alumnes i futurs ciutadans/productors. Actualment les escoles es mouen en el marc de l’escola mixta i inclusiva, i els agents principals que han de portar a terme aquest paradigma –els docents- tendeixen a proporcionar a tots els alumnes el mateix, i afavoreixen l’assoliment per part de tots dels mateixos estàndards; cal considerar, però, que la majoria de vegades aquest comportament és inconscient i neix de la bona voluntat del docent que pot trobar injust, difícil, ambdues coses o d’altres a afegir, la discriminació positiva o les practiques activament afavoridores vers la diversitat cultural, de gènere o de qualsevol tipus.
Si t’interessa l’article, clica aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada