Font: flickr; Author: Aspire-edu Link: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/ |
Hi ha
fractura social a l’aprenentatge per a qui no té accés a e-learning?
Sembla força indubtable que, des de una perspectiva
global, totes aquelles persones que no tenen accés a internet per poder
aprofitar les sever virtuts i desenvolupar habilitats e-learning, parteixen d’una
posició de desavantatge davant de les que no tenen aquest tipus d’impediment; a
més, si aquesta impossibilitat es perllonga en el temps, l’escletxa es pot
accentuar dramàticament. Els punts claus els podem trobar tant en la percepció
i creença de que les “technology skills” són essencials, com en l’assumpció,
per part de gairebé tothom, de que vivim en
un món competitiu on has de guanyar-te l’accés als recursos, sense
valorar i reflexionar sobre si darrera hi ha algun tipus d’injustícia –moltes
d’elles de naturalesa molt subtil- o de handicap.
Personalment crec que els essers humans han de
desenvolupar principalment característiques relacionades amb la part humana i
social del esser i menys aquelles de caire econòmic o tecnològic –sense menysprear
la seva importància. No cal oblidar que el futur no està determinat i que per
aquest motiu podem patir una crisis energètica a mig termini, fent que tots
aquells lluents “Technology skills”
passin a tenir un valor secundari en relació a les capacitats essencials
individuals, sobre tot si aquestes no s’han orientat cap a la sostenibilitat.
Quin
suport cal donar de dels centres educatius?
Per poder minimitzar els desavantatges relacionats
amb l’accés a l’e-learning des de els centres educatius es podrien fer diverses
accions; per exemple, habilitar sales d’informàtica i espais de treball per tal
que els alumnes puguin tenir accés a l’e-learning, de la mateixa manera que
–com passa a la meva ciutat, per exemple- des de els ajuntaments s’ha apostat
per iniciatives com patis oberts, en caps de setmanes i festius, per afavorir
la socialització i la pràctica de l’esport. Per altre banda els centres podrien
disposar d’àrees semblants a les de les biblioteques on trobem gran quantitat
de recursos en un únic espai d’encontre. No cal dir, que si l’administració
aposta realment per l’e-learning ha de posar recursos humans, formatius i
econòmics per fer arribar a tothom la possibilitat de poder desenvolupar-se en
aquest aspecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada