diumenge, 3 de maig del 2015

Qüestions finals: e-learning

Font: flickr; Author: Aspire-edu  Link: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/



Hi ha fractura social a l’aprenentatge per a qui no té accés a e-learning?


Sembla força indubtable que, des de una perspectiva global, totes aquelles persones que no tenen accés a internet per poder aprofitar les sever virtuts i desenvolupar habilitats e-learning, parteixen d’una posició de desavantatge davant de les que no tenen aquest tipus d’impediment; a més, si aquesta impossibilitat es perllonga en el temps, l’escletxa es pot accentuar dramàticament. Els punts claus els podem trobar tant en la percepció i creença de que les “technology skills” són essencials, com en l’assumpció, per part de gairebé tothom, de que vivim en  un món competitiu on has de guanyar-te l’accés als recursos, sense valorar i reflexionar sobre si darrera hi ha algun tipus d’injustícia –moltes d’elles de naturalesa molt subtil- o de handicap.


Personalment crec que els essers humans han de desenvolupar principalment característiques relacionades amb la part humana i social del esser i menys aquelles de caire econòmic o tecnològic –sense menysprear la seva importància. No cal oblidar que el futur no està determinat i que per aquest motiu podem patir una crisis energètica a mig termini, fent que tots aquells lluents “Technology skills” passin a tenir un valor secundari en relació a les capacitats essencials individuals, sobre tot si aquestes no s’han orientat cap a la sostenibilitat.



Quin suport cal donar de dels centres educatius?


Per poder minimitzar els desavantatges relacionats amb l’accés a l’e-learning des de els centres educatius es podrien fer diverses accions; per exemple, habilitar sales d’informàtica i espais de treball per tal que els alumnes puguin tenir accés a l’e-learning, de la mateixa manera que –com passa a la meva ciutat, per exemple- des de els ajuntaments s’ha apostat per iniciatives com patis oberts, en caps de setmanes i festius, per afavorir la socialització i la pràctica de l’esport. Per altre banda els centres podrien disposar d’àrees semblants a les de les biblioteques on trobem gran quantitat de recursos en un únic espai d’encontre. No cal dir, que si l’administració aposta realment per l’e-learning ha de posar recursos humans, formatius i econòmics per fer arribar a tothom la possibilitat de poder desenvolupar-se en aquest aspecte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada