diumenge, 12 d’abril del 2015

Activitat de reforç/complementària

BUILDING ACTIVITIES


License: CC0 Public Domain / FAQ
Free for commercial use / No attribution required

Quan engeguem una activitat a l'aula ens podem trobar que alguns alumnes inicialment no estan molt motivats; preparar alternatives, ja siguin ampliacions, reduccions o modificacions, ens pot servir per engrescar a aquells alumnes que inicialment ho estan menys.


Una activitat de reforç complementaria a aquesta activitat podria ser: fer servir l’activitat inicial, on es fa una enquesta per veure els biaixos dins la classe, i fer-la d’altres classes i/o nivells, fins i tot de tota l’escola; d’aquesta manera el centre disposaria d’uns indicadors objectius de biaixos de gènere en l’elecció professional del seus alumnes a partir dels  quals poder treballar –tant si dintre del PEC trobem l’escola coeducativa com a concepte que defineix el centre i es vol treballar en aquest sentit, com si no.


Es tractaria, per exemple,  de reduir el nombre de tecnòlogues a estudiar de 9 a 5 o 6, i aquests 3 o 4 grups farien l’enquesta a tota l’escola o a part d'ella; agafarien les dades i prepararien els resultats en forma de memòria tal i com ja s’ha indicat en el document de l’activitat inicial. L’adquisició de dades per part del alumnes, ja sigui als passadissos o virtualment pot ser una activitat atractiva per alguns alumnes menys interesants i fins i tot per atendre a la diversitat. 


El centre, els seus docents, poden fer servir aquestes dades per a una eventual avaluació de les característiques de l'escola en relació als biaixos de gènere professional. Els grups  que facin aquesta part portaran les dades recollides, les treballaran entre tots, amb l’ajuda dels docents, i faran una presentació amb diagrames variats i algun estudi estadístic, conjuntament amb els seus companys d’altres grups que facin la presentació de les tecnòlogues; tot això es treballaria en sessions a l’aula d’informàtica o al taller amb ordinadors i amb una possible interacció i reforç amb l’assignatura de matemàtiques. Els resultats també es podríen presentar en forma d’infografies amb els gràfics i taules que surtin de l’enquesta i amb una interpretació.


La idea és que els alumnes que facin la part de l’enquesta es distribueixin amb els que fan la infografia de les tecnòlogues i que presentin els resultats –primer als companys de classe i després a les mares, pares i tutors legals eventualment- de com és la seva escola respecte als biaixos de gènere per donar peu a l’explicació del grup sobre una de les tecnòlogues. D’aquesta manera faran també una petita presentació. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada