BUILDING ACTIVITIES
License: CC0 Public Domain
/ FAQ
Free for commercial use / No attribution required
|
Quan engeguem una
activitat a l'aula ens podem trobar que alguns alumnes inicialment no estan
molt motivats; preparar alternatives, ja siguin ampliacions, reduccions o modificacions, ens
pot servir per engrescar a aquells alumnes que inicialment ho estan menys.
Una activitat de
reforç complementaria a aquesta activitat podria ser: fer servir l’activitat
inicial, on es fa una enquesta per veure els biaixos dins la classe, i fer-la d’altres
classes i/o nivells, fins i tot de tota l’escola; d’aquesta manera el centre
disposaria d’uns indicadors objectius de biaixos de gènere en l’elecció
professional del seus alumnes a partir dels
quals poder treballar –tant si dintre del PEC trobem l’escola
coeducativa com a concepte que defineix el centre i es vol treballar en aquest sentit,
com si no.
Es tractaria, per
exemple, de reduir el nombre de
tecnòlogues a estudiar de 9 a 5 o 6, i aquests 3 o 4 grups farien l’enquesta a
tota l’escola o a part d'ella; agafarien les dades i prepararien els resultats en forma de memòria
tal i com ja s’ha indicat en el document de l’activitat inicial.
L’adquisició de dades per part del alumnes, ja sigui als passadissos o
virtualment pot ser una activitat atractiva per alguns alumnes menys
interesants i fins i tot per atendre a la diversitat.
El centre, els seus
docents, poden fer servir aquestes dades per a una eventual avaluació de les
característiques de l'escola en relació als biaixos de gènere
professional. Els grups que facin aquesta
part portaran les dades recollides, les treballaran entre tots, amb l’ajuda dels docents, i faran una presentació amb diagrames variats i algun estudi estadístic, conjuntament amb els seus companys d’altres grups que facin la presentació de
les tecnòlogues; tot això es
treballaria en sessions a l’aula d’informàtica o al taller amb ordinadors
i amb una possible interacció i reforç amb l’assignatura de matemàtiques. Els resultats també es podríen presentar en forma d’infografies
amb els gràfics i taules que surtin de l’enquesta i amb una interpretació.
La idea és que els
alumnes que facin la part de l’enquesta es distribueixin amb els que fan la infografia
de les tecnòlogues i que presentin els resultats –primer als companys de classe
i després a les mares, pares i tutors legals eventualment- de com és la seva escola
respecte als biaixos de gènere per donar peu a l’explicació del grup sobre una
de les tecnòlogues. D’aquesta manera faran també una petita presentació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada