Hem escollit el projecte GO-LAB què té com a objectiu obrir laboratoris de ciències en línia o laboratoris remots i virtuals per al seu ús a gran escala a l'educació. En concret, el portal Go-Lab ofereix als estudiants l'oportunitat de realitzar experiments científics amb laboratoris en línia, mentre que els mestres poden enriquir les seves activitats a l'aula fent ús dels diversos materials que el projecte proporciona a través de la seva pàgina web.
Creiem que per les seves característiques (deslocalització, diversitat de materials, possibilitat de diversos enfocaments, etc.) seria viable d’implementar / fer ús a ambdós (un dels components del grup va per la via lenta) centres de pràctiques.
DAFO
PUNTS FORTS
|
PUNTS FEBLES
|
|
D’ORIGEN INTERN
|
Apropa la ciència real (laboratoris) a l’alumne
No es necessari sortir de l’aula
(deslocalització)
Permet treballar en equip per atendre la
diversitat de l’alumnat
El projecte ofereix tallers pels docents en
diferents països d’Europa, promovent d’aquesta manera la mobilitat
professional.
Materials de continguts molt diversos
Aplicable a diferents nivells educatius.
Col·laboració entre els centres educatius i
organismes científics. Entre investigadors i professors i alumnes.
Aprenentatge significatiu simulant equips reals
|
Cal saber Anglès tan alumnes com professors.
Les activitats estan molt guiades i potencien poc
l’autonomia de l’alumne
|
D’ORIGEN EXTERN
|
Com que es tracte de simuladors, aquestes és una eina que aporta
proximitat als estudiants.
|
Es necessiten unes instal·lacions adequades (aula amb ordinadors,
projector digital, connexió per internet, etc.).
Cal que els professor mostrin una actitud oberta per fer servir aquest
tipus d’eines (vencer resistències)
|
Taula 1. Anàlisi DAFO del projecte Go-Lab
IMPLEMENTACIÓ
Ho implantaríem a l’assignatura de tecnologia i el professor haurà de ser una persona que tingui un bon nivell d’anglès. Es podria treballar des de les aules d’informàtica però també des de les aules ordinàries (si al centre els alumnes disposen d’ordinadors personal).
Es podria aplicar a tots els nivells educatius, de 1r a 4t d’ESO, per tant podríem fer ús del programa GO-LAB durant dues hores la setmana, les hores les quals els alumnes fan l’assignatura de tecnologia. En tractar-se de simuladors la seva implementació requereix un nivell de recursos petit per part del centre i dels alumnes.
La temporització seria variable i dependria de l’ús que hi vulgui donar el professorat i de les activitats que hi planifiqui, però la proposta inicial seria que el professorat de tecnologia planifiques activitats, fent-ne ús dels materials del projecte, com a mínim, a tres continguts d’unitats didàctiques diferents, a tots quatre nivells d’ESO, durant un curs.
Ho implantaríem a l’assignatura de tecnologia i el professor haurà de ser una persona que tingui un bon nivell d’anglès. Es podria treballar des de les aules d’informàtica però també des de les aules ordinàries (si al centre els alumnes disposen d’ordinadors personal).
Es podria aplicar a tots els nivells educatius, de 1r a 4t d’ESO, per tant podríem fer ús del programa GO-LAB durant dues hores la setmana, les hores les quals els alumnes fan l’assignatura de tecnologia. En tractar-se de simuladors la seva implementació requereix un nivell de recursos petit per part del centre i dels alumnes.
La temporització seria variable i dependria de l’ús que hi vulgui donar el professorat i de les activitats que hi planifiqui, però la proposta inicial seria que el professorat de tecnologia planifiques activitats, fent-ne ús dels materials del projecte, com a mínim, a tres continguts d’unitats didàctiques diferents, a tots quatre nivells d’ESO, durant un curs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada