Author: Font: Flickr; https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/ |
Un altre tema que també es va tractar a l’aula l’altre dia, va ser la consideració que es fa a la nostre societat de l’error; aquest punt el trobo especialment interesant. L’error és l’antesala del l’encert i és generador d’idees noves. Considerem l’encert com l’única forma d’avançar, de no aturar-se, quan en ocasions, l’absència d’errors pot provocar una aturada del pensament i un obstacle per la reformulació de preguntes. Una manera de fer ús de les potencialitats que hi ha dins d’errar podria ser desenvolupar projectes des de 1er de la ESO fins al final de cicle, a 4rt d’ESO. D’aquesta manera, els alumnes evolucionarien les idees, corregirien o matisarien els errors, s’enfrontarien a nous i aprendrien d’ells, aconseguint per comparació la manifestació de la necessitat d’errar per evolucionar fins a un final parcial –al final del cicle de la ESO-, que l’alumne pot continuar en un nou cicle d’estudis o simplement fora de l’escola, a la seva vida personal, acadèmica i/o professional. Hem de considerar, no obstant, que trobar, crear de nou o a partir d’altres idees que ja existeixen i que funcionen, projectes adients per desenvolupar-los durant tot el cicle de la ESO és, sens dubte, difícil, però com a docents tenim la responsabilitat tant professional com ciutadana de trobar-los, crear-los o com a mínim intentar-ho.
Cal dir que l’escola no es troba davant d’un repte nou, des de fa temps, aquesta ha esdevingut creadora de noves realitats i un ens que participa de la crítica constructiva del món que hi ha darrera i a tocar dels seus murs, separada i irremeiablement connectada.
Per finalitzar, si he tingut la paciència suficient d’arribar al final del text, penjo una foto del mural que vam fer durant la darrera classe, com a mostra de creació innovadora. A més aquest link us portarà a un bloc molt interesant que parla, entre d’altres coses, de crear murals atractius pels alumnes de la ESO.
Cal dir que l’escola no es troba davant d’un repte nou, des de fa temps, aquesta ha esdevingut creadora de noves realitats i un ens que participa de la crítica constructiva del món que hi ha darrera i a tocar dels seus murs, separada i irremeiablement connectada.
Per finalitzar, si he tingut la paciència suficient d’arribar al final del text, penjo una foto del mural que vam fer durant la darrera classe, com a mostra de creació innovadora. A més aquest link us portarà a un bloc molt interesant que parla, entre d’altres coses, de crear murals atractius pels alumnes de la ESO.
Fotografia del mural que el grup va fer durant la sessió. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada