dijous, 19 de febrer del 2015

Aspectes que influiran en la meva manera de impartir classe.


Començaré pels negatius; la meva timidesa acompanyada, en ocasions, d’inseguretat em pot jugar una mala passada puntualment, però sens dubte, amb el temps ha aconseguit controlar aquestes emocions amb força eficiència, de fet crec que gràcies a que soc una persona orgullosa aconsegueixo minimitzar tant la timidesa com la inseguretat. En ocasions soc una persona inflexible i amb un caràcter dur, principalment quan em sento decebut; totes aquestes característiques em podríem portar a generar un conflicte a l’aula amb algun alumne. Considero un error ocultar aquelles característiques que no són adients en el desenvolupament de l’activitat docent, es important conèixer-les i tenir-les presents per a anticipar-se quan apareguin. En el meu cas, gracies a un grau força elevat d’autocontrol i paciència, soc capaç de mantenir a ratlla aquestes emocions. Òbviament tinc altres característiques negatives que ara mateix no trobo que puguin tenir una influencia molt rellevant o l’hora d’impartir classe.

Per altre banda, la meva passió per aprendre coses noves i intentar assolir un grau de d’assoliment profund i, després, transmetre-les son trets posseeix-ho en un cert grau i que trobo útils en la docència. Encara que em manca formació, intento enfocar el que els meus alumnes de reforç no entenen des de enfocs diferents, fent servir, per exemple, les matèries que millor porten per vehicular els coneixements que més els hi costen. D’això es pot inferir que d’alguna manera m’agrada un cert grau de heterodòxia en la transmissió dels continguts; però, com ja he expressat abans, encara em manquen eines per desenvolupar aquesta manera amb èxit.

No tinc cap dubte que o serem millors o no serem; per fer estudiants més conscients i més mereixedors del que anhelen, ja siguin ells mateixos o el seu entorn, cal una millora de la educació (de la societat) en sentit ampli; com que em sento responsable de la societat en la que visc, no puc no participar d’aquesta millora i implicar-me personalment. Em conformaria si cada alumne que surt del sistema d’educació obligatòria, ho fes desitjant alguna cosa a la vida, voler el desig de apropar-se a alguna cosa que el món li pot proporcionar. Aquestes reflexions condueixen a un tret de la meva personalitat que considero rellevant: la passió; admiro a aquelles persones que fan qualsevol cosa amb passió, en el meu cas sempre he sentit passió per aprendre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada