dijous, 23 d’abril del 2015

Treball de grup: Com anem?

Se’ns ha demanat que reflexionem sobre els punts ja plantejats en el treball de grup, especialment, comencem a reflexionar sobre:


OBJECTIUS:

Quines mancances observo? Quins punts forts?

L’objectiu principal és fer servir el mòbil com a eina a les classes, en concret les seves aplicacions, per d’aquesta manera apropar el projecte als alumnes, fent significativa l’eina en si mateixa per accedir un projecte molt interesant. L’aprenentatge significatiu és el seu punt més fort, mentre que la falta d’accés d’alguns alumnes a aquesta tecnologia podria resultar un gran inconvenient, per altra banda el grup ja ha considerat aquesta possibilitat –en els següents punts s’exposen algunes possibles solucions.



PLANIFICACIÓ:

Quines condicions ha de reunir el projecte?


L’aplicació ha de ser atractiva, fàcil de fer servir i dissenyada de tal manera que fomenti el treball col·laboratiu dintre del grup. A més ha d’incloure l’atenció a la diversitat; l’app és pot dissenyar de tal manera que pugui reproduir en veu alta les pistes necessàries per fer el forn, d’aquesta manera fem que sigui accessible tant a ambliops com a cecs. Per altre banda, si un alumne o grup d’alumnes no te/nen accés a un smartphone, des de el grup s’han pensat dues possibles solucions; una seria que aquells que no tenen aquesta tecnologia al seu abast facin servir cartes per poder desenvolupar l’activitat puzle com els seus companys; per altra banda, si hom considera que amb aquesta solució s’accentua la diferència entre els que tenen smartphone i els que no, provocant un possible greuge comparatiu, es pot treballar i apel·lar a la solidaritat de la resta de la classe, fent que els que no van al taller prestin els seus smartsphones als que no tenen. Si l’administració realment creu en aquesta eina, caldrà que es comenci a plantejar-se la forma d’aconseguir que sigui accessible a tothom.

Com tenim repartides les tasques?


El projecte es basa en crear una aplicació per a dispositius mòbils i una animació per presentar-la. Tant una part com l’altre estan en marxa. El component del grup expert en fer aplicacions mòbils, s’encarrega d’aquesta part fonamental, encara que en funció de la disponibilitat de temps, els altres dos components del grup podran participar en la seva realització i disseny; mentre, aquests s’encarregaran del guió de la animació i de la seva realització.

Podem millorar-ho?

En funció del temps, tant l’aplicació com l’animació poden incrementar la seva qualitat. Com qualsevol activitat, aquesta pot ser millorada. Per completar la presentació, en forma d’animació, i la mateixa aplicació, el grup vol preparar un vídeo on es visualitzi la justificació de la realització d’aquest tipus de projecte, es a dir, evidenciar la necessitat d’aprendre a fer servir i a valorar les energies verdes i/o renovables.

Que necessitem?


Aprendre una mica més de com fer animacions, un guió tant pel vídeo com per l’animació i temps. L’aplicació avança sense problemes.



AVALUACIÓ:


Quines possibilitats hi ha de portar-la a bon terme?


Considerant l’esforç, les ganes del grup i el temps que resta fins a la seva presentació, el projecte té moltes possibilitats d’assolir un grau més que suficient de qualitat a temps.

Com avaluarem l’èxit?

Part de l’èxit l’avaluarem durant i després de la presentació a l’aula. De fet, l’avaluació de l’èxit serà completa si es porta a l’aula amb estudiants de la ESO posant a prova la seva viabilitat, per posteriorment polir defectes, modificar allò modificable i canviar allò que és pot canviar. Dintre del marc del màster, l’èxit dependrà del lligam entre la justificació, l’animació i l’aplicació, així com de la seva posada en marxa durant la presentació. Aquest lligam haurà de ser harmoniós i coherent, apart d’atractiu i adequat. Definitivament l’èxit de la innovació passarà primerament per la impressió dels nostres companys i eventualment per una posada a prova en un centre amb alumnes reals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada