Els reptes passen per aconseguir una escola que
avanci de forma harmònica en un present ple de reptes. Un món canviant, on
l’avui es passat i el futur és ara, amb alumnes híper-estimulats, exigits a
adaptar-se a aquests continus canvis sense mirar si ens deixem enrere alumnes
amb altres ritmes, capacitats i caràcters però amb grans potencials. Unes aules
multiculturals plenes d’oportunitats d’enriquiment individual i col·lectiu es
presenten com un gran i il·lusionant repte. Tenir present aquestes realitats,
aprendre d’elles i treballar per fer-les servir en pro de l’educació i de
l’escola, pot proporcionar eines per actuar contra el fracàs escolar.
Com ens va mostrar en Toni Fernández l’últim dia
de classe, la neurociència és un camp ple encara de possibilitats de recerca i d’innovació;
cal però atorgar als seus avenços la importància que realment tenen i mostrar-se
crítics d’avant d’aquells que consideren les conclusions que se’n deriven com a
veritats irrefutables. De vegades ens oblidem de considerar les
característiques psicològiques i afectives del nostre alumnat, que es presenten
com un bon complement als estudis de la neurociència. Les condicions físiques i mentals dels
alumnes, que s’enfronten dia a dia a l’escola, tenen una gran rellevància en el
seu rendiment; una mala alimentació acompanyada d’una situació familiar dolenta,
són realitats que com a docents hem de ser capaços de detectar en els nostres
alumnes i treballar innovant per aportar solucions.
Desitjo que el meu treball sigui el d’una
formigueta que treballi en pro de la inclusió social de totes les ètnies
presents a les aules i de proporcionar als nens i nenes de classes més
desfavorides, les possibilitats d’accedir al món de les comunicacions i de la
tecnologia per reduir l’escletxa que encara existeix, donant la importància més
equilibrada possible a tot allò nou i lluent que aquest món ens pot
proporcionar, treballant per aconseguir que siguin avenços per a les persones i
amb elles com a protagonistes, respectuosos amb el medi ambient i útils per un món que ens hauria d’importar a
tots una mica més; a mi el primer.
Font: Flickr; Author:
Link: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada