Què t’interessaria saber d’un grup d’alumnes de secundaria, per exemple, en un traspàs tutorial?
M’agradaria
disposar de tot l’historial acadèmic i personal del seguiment tutorial dels
alumenes, per veure la evolució i tenir a l’abast una eina per veure les
dificultats a les que s’ha tingut que enfrontar l’alumne, en quin curs i amb
quines assignatures ha tingut més problemes i si es possible els motius acadèmics
i/o personals si els hi ha que ho haguessin motivat.
Considero
important esbrinar quins interessos tenen, si en tenen, o demanar a d’altres
professors informació sobre la dinàmica del grup en termes generals. A més
considero important poder tenir informació rellevant sobre el seu entorn
personal i familiar, rellevant en tant en quant a aspectes de la personalitat,
de la salut o de una situació sòcio-personal especial que influeixi en el seu
desenvolupament dins de l’aula, i tota aquella informació que els tutors legals
considerin adient transmetre.
És important per la dinàmica del grup? I per l’aprenentatge?
Des de el moment en que un
docent forma part de la dinàmica d’un grup d’estudiants es posa de rellevància la
importància d’entrar amb la màxima informació possible, especialment si es tracte
d’introduir un docent novell en un grup heterogeni d’alumnes que portin temps
interactuant. Conèixer el subjecte destinatari del procés d’aprenentatge es essencial
per vehicular aquest amb la màxima adequació possible; es a dir, qualsevol
informació de cada component del grup es d’utilitat en la dinàmica del grup.
La informació dels individus
del grup faciliten l’actuació del docent dintre de l’aula, conèixer aspectes
cognitius, personals, etc. condicionaran la metodologia en la introducció del
continguts en el procés d’aprenentatge. Diversos som tots, i el procés d’aprenentatge
es particular segons cada persona, encara que, òbviament, trobarem aspectes en
comú que facilitaran la feina dintre de l’aula.
Quina informació ha de donar un professor sobre ell mateix? Quina creus que no ha de donar?
A un grup d’estudiants, aquella
que els permeti veure al docent com una persona semblant als adults del seu entorn
personal. Pot ser útil proporcionar informació fàcilment classificable i que
doni informació de la part com a persona del professor i no tant de la seva
part docent, com ara aficions, fills, mascotes, etc. A mesura que la relació
entre un grup s’aprofundeix, la quantitat i la qualitat de la informació que es
comparteix entre els individus s’incrementa, es a dir, es torna més íntima i
personal. Això mateix es dóna entre un grup d’adolescents i un docent, però la transmissió
de la part personal està subjecte, en algunes situacions concretes, a la intenció de generar un efecte desitjat
concret dins d’un grup o a nivell
individual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada