dijous, 19 de febrer del 2015

Activitats de reflexió – Coneixement dels grups classe.

Què t’interessaria saber d’un grup d’alumnes de secundaria, per exemple, en un traspàs tutorial?
M’agradaria disposar de tot l’historial acadèmic i personal del seguiment tutorial dels alumenes, per veure la evolució i tenir a l’abast una eina per veure les dificultats a les que s’ha tingut que enfrontar l’alumne, en quin curs i amb quines assignatures ha tingut més problemes i si es possible els motius acadèmics i/o personals si els hi ha que ho haguessin motivat. 
Considero important esbrinar quins interessos tenen, si en tenen, o demanar a d’altres professors informació sobre la dinàmica del grup en termes generals. A més considero important poder tenir informació rellevant sobre el seu entorn personal i familiar, rellevant en tant en quant a aspectes de la personalitat, de la salut o de una situació sòcio-personal especial que influeixi en el seu desenvolupament dins de l’aula, i tota aquella informació que els tutors legals considerin adient transmetre. 


És important per la dinàmica del grup? I per l’aprenentatge?
Des de el moment en que un docent forma part de la dinàmica d’un grup d’estudiants es posa de rellevància la importància d’entrar amb la màxima informació possible, especialment si es tracte d’introduir un docent novell en un grup heterogeni d’alumnes que portin temps interactuant. Conèixer el subjecte destinatari del procés d’aprenentatge es essencial per vehicular aquest amb la màxima adequació possible; es a dir, qualsevol informació de cada component del grup es d’utilitat en la dinàmica del grup.
La informació dels individus del grup faciliten l’actuació del docent dintre de l’aula, conèixer aspectes cognitius, personals, etc. condicionaran la metodologia en la introducció del continguts en el procés d’aprenentatge. Diversos som tots, i el procés d’aprenentatge es particular segons cada persona, encara que, òbviament, trobarem aspectes en comú que facilitaran la feina dintre de l’aula.
Quina informació ha de donar un professor sobre ell mateix? Quina creus que no ha de donar?
A un grup d’estudiants, aquella que els permeti veure al docent com una persona semblant als adults del seu entorn personal. Pot ser útil proporcionar informació fàcilment classificable i que doni informació de la part com a persona del professor i no tant de la seva part docent, com ara aficions, fills, mascotes, etc. A mesura que la relació entre un grup s’aprofundeix, la quantitat i la qualitat de la informació que es comparteix entre els individus s’incrementa, es a dir, es torna més íntima i personal. Això mateix es dóna entre un grup d’adolescents i un docent, però la transmissió de la part personal està subjecte, en algunes situacions concretes,  a la intenció de generar un efecte desitjat concret dins d’un  grup o a nivell individual.


 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada